22.09.2013, 16:41 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.08.2015, 14:55 PM przez Tokagero.)
Aerodactyl
Skamielina z czasów dinozaurów przywrócona do życia. Wielki naukowy sukces i odkrycie przynosi nam Aerodactyla, najlepszego szybkiego sweepera dostępnego w grze. Niestety wadą klonowania stał się fakt, że nie może breedować, przez co wielką sztuką jest otrzymać dobrego pterodaktyla.
Abilities:
Rock Head - chroni przed obrażeniami od ciosów z odrzutem (Double-Edge, Take Down etc.)
Pressure - dwukrotnie zwiększa zużycie PP u przeciwnika
Natury: Jolly, Naive, Hasty
dla natury Adamant zaleca się pewną inwestycje w HP na rzecz Ataku
EV:
Attack: 252
Speed: 252
Moveset:
Aerial Ace/Wing Attack
Rock Slide
Earthquake
Double-Edge/Crunch
Pierwsze 2 sloty zajęte przez ruchy ze STAB. Aerial Ace daje 100% pewność uderzenia przeciwnika, jednak rzadko są używane ruchy zmniejszające celność, więc Wing Attack powinien wystarczyć. Rock Slide możemy używać, jeśli zależy nam na większej sile, jednak miss może być fatalny w skutkach. Na czwartym slocie możemy wybrać Double-Edge dla Aero z Rock Head.
Kontry:
Aerodactyl prowadzi nieskończoną walkę w klubie Speed: 130 z Jolteonem o to kto jest lepszy. Szybszy Jolteon nie ma problemu z Aero i Thunderbolt kończy walke. Szybszy Aero odgryza się skutecznie Earthquakiem. Electrode godzi obie strony i wykańcza Aero bez obawy o to kto jest szybszy. Fizyczne tanki nie powinny mieć z nim problemów (no może poza Cloysterem). Skarmory może go zatruć lub nawet zabić przez Steel Wings. Donphan z Rock Slide nie ma problemów by zdjąć Aero w maksymalnie 2 uderzeniach. Forretress choć raczej nie zada mu poważnych obrażeń (trudno spotkać Forka z Zap Cannon) to może spokojnie go zatruć lub rozrzucać Spikes. Paraliż czyni go bezużytecznym.
22.09.2013, 18:06 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.03.2015, 00:15 AM przez Lysandra.)
Arcanine
Wielki pies z równie wielkimi możliwościami. Bardzo dobre wyrównane bazowe statystyki z najniższymi obiema obronami równymi 80, do tego właściwie jako jedyny ma dostęp do najsilniejszego ruchu z podwyższonym priorytetem, Extremespeed.
Abilities:
Flash Fire - immunitet na ruchy typu fire. Otrzymanie ciosu typu fire zwiększa ataki ogniste o 1 poziom
Intimidate - zmniejsza atak przeciwnkiwa o 1 poziom podczas wprowadzenia do walki
Fizyczny Arcanine:
Natury:
Adamant, Lonely - jeśli mamy Intimidate i nie chcemy osłabiać Sp. At
Jolly - jeśli chcemy się skupić na szybkości
EV:
Attack: 252
reszta w HP lub Speed lub w oba po troche
Moveset:
Extremespeed
Iron Tail/Double-Edge/Body Slam/Aerial Ace
HP Fighting/Double Kick*
Howl*/Overheat
Arcanine może skuteczne sweepować Extremespeedem, dzięki czemu można właściwie pominąć EV speed, jednak ten ruch może mieć maksymalnie 8 PP. Na pozostałych slotach można właściwie dowolnie wybrać podane powyżej ruchy. Iron Tail jest mało celny, jednak ma dużą szansę na obniżenie defensywy przeciwnika. Double - Edge gwarantuje siłe, jednak zabiera dodatkowo hp poprzez recoil, w przeciwieństwie do Body Slam, który ma też szanse sparaliżować rywala. Aerial Ace ma małą siłę, jednak jest gwarantem uderzenia duchów bez noszenia dodatkowo Odour Sleuth bądź użerania się z niecelnym Iron Tail. Waleczny cios gwarantuje SE na część poków które będą chciały nas kontrować, Sp Tanki czy kamienne. Double Kick ma tylko 60 power, więc zalecany jest silniejszy Hidden Power. Howl podnosi atak tylko o jeden poziom, ale dzięki dużej ilości życia połączonej z przyzwoitymi defami jest w stanie użyć tego raz bądź więcej. Overheat świetnie się sprawdza czyniąc Arcanine dobrym mixem zadającym przyzwoite obrażenia od ognia.
Specjalny Arcanine:
Modest, Mild - z Intimidate, Timid
Mocno zalecane Ability Flash Fire
EV:
Tak jak przy fizycznym, zamieniając tylko Atak ze Sp. Atakiem
Specjalny Arcanine ma dość dobre pokrycie w typach. Outrage zadaje duże obrażenia wszystkiemu co nie jest zbudowane z blachy, lecz po 2-3 turach konfuzjuje pokemona i przez ten czas jest poza naszą kontrolą.
Z aktywnym Sunny Day i Flash Fire zadaje ogromne rany od ognia. Mając Sunny Day warto też mieć przy sobie Morning Sun, które przy słonecznej pogodzie przywraca aż 2/3 hp. Extremespeed jeśli chcemy większe priority.
Notka:
Prawdopodobnie Arcanine może być Endure/Reversal sweeperem (potrzebne potwierdzenie). Do tego z Toxic/Protect/Rest lub Morning Sun przyzwoitą obroną i hp, Intimidate i inwestycją w właściwości defensywne, może stać się irytującym Wallem z dość dobrym atakiem.
Kontry:
Właściwie trudno skutecznie kontrować Arcanine. Wodne pokemony nie mają pewności zabić go Surfem, a mogą zostać skontrowane (Starmie Crunchem, Kingdra Outragem). Z buildem Specjalnym, Sp Tanki nie powinny mieć problemów. Snorlax, Blissey prawdopodobnie są najlepszą kontrą na obie wersje. Przeżyją 1 lub 2 HP Fighting 70, skontrują lub rzucą status. Kingdra nie ma raczej problemów z Arcanine bez Outrage, mogąc przeżyc hita, włączyć Rain Dance i skończyć jego walke Surfem. Wodne defensywne pokemony powinny dobrze sobie radzić, więc Politoed, Lanturn czy Slowbro (jednak musi uważać na Crunch) powinny być dobrym wyborem.
Ability: Blaze - zwiększa siłę ognia, gdy hp jest mniejsze niż 1/3.
Egg Group: Dragon, Monster
Najpopularniejszy ze starterów pomimo faktu, że ten wybór sprawia problemy z początkowymi gymami. Jednak któż nie chciałby mieć na własność smoka, który wygląda jak Charizard.
Moveset:
- Fire Blast
- Solarbeam
- Sunny Day
- Substitute
Bardzo dobry moveset, połączony z wysokim Sp. Attackiem i Speedem robi z niego przyzwoitego Sp. Attackera.
MixZard
Natury: Lonely, Naughty - obie natury by wzmocnić słabszy atak i nie tracić na Speedzie i Sp. Ataku
EV: Rozdzielone na Speed i oba ataki, przykładowo 252 Speed, 180 Attack, 78 Sp. Attack
Item: Leftovers
Moveset:
- Flamethrower / Heat Wave / Overheat - jeśli nastawiamy się głównie na atak fizyczny
- Rock Slide / Aerial Ace / Wing Attack / Thunder Punch
- Earthquake / Brick Break / Double-Edge / Iron Tail
- Swords Dance
W tym buildzie Charizard pełni rolę mixa. Heat Wave lub Flamethrower, jeśli cenimy sobie 100% celności, służą do niszczenia fizycznych tanków, a mając włączony choć jeden Swords Dance możemy bezproblemowo radzić sobie także ze Specjalnymi Tankami.
Chcemy mieć tyle punktów HP, aby było ono podzielne przez 4. Jeśli Charizard posiada Substitute, to wówczas wystarczy użyć raz Belly Drum i raz Substitute i już mamy aktywne berry.
BellyZard to dość specyficzny build. Polega na założeniu, że Charizard przeżyje użycie Belly Drum i uaktywni Salac Berry. Wtedy, jeśli przeciwnik cierpi na brak ruchów z podwyższonym priority rozwalamy całą drużynę przeciwnika. Belly Drum zwiększa nasz atak aż czterokrotnie. Substitute, przy HP podzielnym przez 4 od razu aktywuje nasze berry, ewentualnie Endure również w celu uaktywnienia Salac Berry. Ognisty atak wzmocniony aktywnym ability Blaze zabije wszystko co nie jest odporne na ogień.
Belly Drum i Endure można nauczyć poprzez breeding ze Snorlaxem.
Kontry:
Charizard ma podwójną wrażliwość na kamienne ruchy. Aerodactyl jest najlepszą kontrą, jeśli wychodzą w jednej turze. Wodne pokemony unieszkodliwiają MixZarda. Sp. Tanki nie mają problemu ze specjalnym buildem. BellyZard jest nieszkodliwy walcząc z przeciwnikiem znającym Fake Out, Quick Attack etc.
24.11.2013, 17:13 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.03.2015, 00:17 AM przez Lysandra.)
Victreebel
Victreebel fizyczny:
Natury:
Adamant: +10% Ataku -10% Sp. ataku
Naughty: +10% Ataku -10% Sp. obrony
Lonely: +10% Ataku -10% Obrony
Ability:Chlorophyll
Pkt EV:252 atak 252 w hp
MoveSet:
1.Sword Dance
2.Sludge Bomb
3.hp-Fight
4.Sunny Day
Build ciężki bo żeby działał musi być użyte najpierw Sunny day potem Sword Dance(niekoniecznie) i wtedy ze zwiekszonym speed i atakiem możemy nawet snory jechać.
Victreebel Specjalny
Natury:
Modest: +10% Sp. Ataku -10% Ataku
Mild: +10% Sp. Ataku -10% Obrony
Rash: +10% Sp. Ataku -10% Sp. Obrony
Ability:Chlorophyll
Pkt EV: 252 Sp atak 252 hp
Moveset:
1.Sunny Day
2.SolarBeam
3.HP-Ice,Psychic,Fire itp
4.wedlug uznania
Tutaj tylko aby odpalić Sunny day i w sumie cisnąć z Solarbeama a hp każdy dobiera według uznania i 4 ruch tez bo w sumie można tutaj duzo ruchów i mogą być przydatne.
Wiec tak jego duża zaleta jest niewrażliwość na zatrucie, z racji niemałej szybkości może szybko zatruć lub uśpić, Giga Drain przydaje sie na Quagi i rożne Rhydony itp a psychic to do "Gryzienia" :D
Ability:
1. Run Away - Pozwala uciec z dzikiej walki. (bezużyteczne w walkach PvP)
2. Guts - Podczas nałożonego statusu (burn, paralysis, poison, sleep) Attack rośnie o 50%.
Egg Group: Field
Całkowicie odporny na: Ghost 0x
Wrażliwy na: Fighting 2x
Raticate po Swords Dance i utrzymaniu jednego punktu HP dzięki Endure - co aktywuje berry i nada Reversalowi pełną moc - jest w stanie pokonać prawie każdego, może zostać zatrzymany tylko przez pokemona z atakiem posiadającym priority. Jeśli przeciwnik takiego nie ma, już wygraliście. EV w Attack pozwalają zadać większy dmg, a EV w Speed dają pewność, że wyprzedzimy każdego pokemona. Najważniejsze IV to Attack i Speed, pozostałe nie mają znaczenia.
Super Fang zabierze przeciwnikowi 1/2 obecnego hp, wtedy wystarczy go dobić. Kiedy na Raticate zostanie nałożony stan jego Facade będzie w stanie uderzyć z niesamowitą mocą.
Ability: Inner Focus - Pokemon z tą zdolnością nie może zostać oszołomiony (Flinch).
Egg Group: Flying
Jeden z najszybszych pokemonów grze, szybsze są jedynie Electrode oraz Ninjask. Mimo iż posiada on większy Attack, to jego moveset pozostawia wiele do życzenia.
Ability:
1. Hyper Cutter - Zapobiega obniżeniu ataku. Obniżyć atak może tylko on sam po przez jakiś ruch.
2. Sand Veil - Dzięki tej umiejętności pokemony podczas burzy piaskowej są trudniejsze do trafienia.
Gligar - prosty sweep jednak dobrze zbudowany może zdziałać cuda.
Ability:
1. Swift Swim - W czasie deszczu jego prędkość wzrasta.
2. Shell Armor - Pokemon nie może zostać zaatakowany krytycznym atakiem.
Egg Group: Water 1, Water 3
Kabutops z jego base Attack i ability podwajającym szybkosć w deszczu jest (prawie) nie do zatrzymania, do tego niekiepski Defense z pewnością zagwarantuje przeżycie fizycznego ciosu.
Build 1
Natura: Adamant, Naughty, Jolly
EV: 252 Attack, Speed (tyle, by miał przynajmniej 106 w ostatecznych statystykach), reszta Defense
Ability: Swift Swim
30.11.2013, 17:36 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2015, 18:00 PM przez Lysandra.)
Ludicolo
Typ: Water/Grass
Ability:
1. Swift Swim - Kiedy pokemon ma do czynienia z deszczem, jego prędkość wzrasta.
1. Rain Dish - Podczas deszczu pokemon ten odzyskuje 1/16 HP.
Ability:
1. Synchronize – Jeżeli posiadacz tej zdolności zostanie sparaliżowany, podpalony lub otruty, to przeciwnika spotka to samo.
2. Early Bird - Pokemon szybciej wybudza się ze snu.
Egg Group: Flying
Idealny pok na w miarę szybkiego Sp. Attack sweepera.